Chtěli bychom upozornit na modernizaci obecního webu. Jsme tomu velmi rádi a připomínáme, že je tak plněn jeden z bodů programu volebního sdružení Loděnice pro všechny. Možná právě proto jsme zaznamenali, že někteří občané s obtížemi hledali na webu obce pozvánku na další mimořádné zasedání zastupitelstva. To se uskutečnilo 15. 3. 2017. LoDění však pozvánku zveřejnilo, a to včetně podkladů původně určených pouze pro zastupitele.
Zastupitelé schválili účetní závěrky základní školy, mateřské školy a obce za rok 2016.
Nejvíce času bylo věnováno chybě ve výkazu pro hodnocení plnění obecního rozpočtu (Fin 2). Podle mého názoru se nejednalo o chybu nikterak závažnou. Mohla ale vést k desinformaci, protože část výkazu obsahovala zmatečné údaje. Nebylo totiž jednoznačné, kolik peněz bylo (podle výkazu) na účtech obce na konci roku. Nabízely se dvě možnosti: buď 14, nebo 18 mil. Kč. Původně jsem se domníval, že jednoduše opravíme čtrnáctku na osmnáctku (jednalo se totiž o případ typu „14+0=18“) a výkaz schválíme. Přepsat se přece může každý. To, co se ale kvůli takové banalitě odehrálo, nebudu komentovat. Zájemci se můžou zaposlouchat do záznamu (čas 8:30).
Odnáším si dvě zarážející zjištění: 1. žádný z obecních zaměstnanců není schopen se orientovat ve výkazu Fin 2; 2. finanční výbor se odmítá (!) jednotlivými řádky výkazu vůbec zabývat. Jeho prioritou je sledování čerpání rozpočtu obce (čas 17:40). (Připomínám název výkazu: „Výkaz pro hodnocení plnění rozpočtu územních samosprávných celků“.)
Chybný výkaz byl odsouhlasen poměrem hlasů 8:1:1. Následující den účetní potvrdila, že šlo opravdu pouze o chybu z nepozornosti. Správně tedy mělo být „18+0=18“. Žádné další překvapení se nekonalo.
Byla přepracována a schválena Směrnice o zadávání veřejných zakázek malého rozsahu.
Jsem rád, že z původního návrhu směrnice byl odstraněn odstavec, který byl v rozporu se zákonem. Došlo ale také k dalším úpravám k lepšímu (čas 31:30). Směrnici považuji za zdařilou. Přiznám se však, že některé pasáže jsou pro mě nesrozumitelné, a nejsem sám. (Vždy, je-li v textu použito příslovce „posléze“.) Důležitější ale je, že ostatní zastupitelé zmíněnému textu rozumí.
Co se faktické stránky směrnice týká, stojí za zmínku, že byla svěřena vyšší pravomoc při výběru dodavatelů starostovi a místostarostce. Ti mohou zakázku v některých případech až za 600 tis. Kč vč. DPH zadat tzv. „vytipovanému dodavateli“. Tedy jednoho dodavatele si vytipují a pošlou mu objednávku. Neprošel ani návrh, aby obec inzerovala výběrová řízení na svém webu. V takovém případě by totiž „někdo“ musel vypracovat zadání. Obávám se proto, jak taková „tipovačka“ bude vypadat v praxi. Co se asi pod procesem „vytipování“ skrývá? Nutno dodat, že vedení obce zatím mnoho výběrových, resp. poptávkových řízení nepředvedlo. V minulém roce asi jen jedno.
Bude vypsáno výběrové řízení na technický dozor a na koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při přístavbě školy.
Starosta počítá, že stavba bude zahájena již v červnu. Zase „to“ tedy spěchá a je potřeba kolečka soukolí již roztočit. Děje se tak v čase, kdy ještě nevíme, jestli získáme dotaci a jak bude probíhat financování zbylé nemalé části, kterou dotace nepokryje. V jednání s okolními obcemi ohledně jejich finanční spoluúčasti totiž vedení obce patrně moc nepokročilo. Služby vybíraných dodavatelů mohou v součtu činit až 1,2 mil. Kč (viz podklady k bodu 12).
Kamil Horný, zastupitel