Čeká nás více kamionů na náměstí 4

Tento text navazuje na článek Čeká nás více kamionů na náměstí

Poslechl jsem si zvukový záznam z veřejného jednání ZO ze dne 12. 10. Zajímaly mě zejména části týkající se možné výstavby skladovacích a výrobních prostor za Loděnicí a části týkající se výstavby infrastruktury v obci.

Překvapily mě bagatelizující a místy až dotčené odpovědi některých zastupitelů. Vysvětluji si to tím, že tyto otázky na program jednání zastupitelstva přinesl zastupitel Horný, protože jinak se domnívám, že zatížení naší obce dopravou je téma, které se negativně dotýká snad všech loděnických obyvatel.

Co mě však překvapilo ještě víc, byla nechuť v této věci cokoliv podniknout. Tato nechuť možná také pramení z nevědomosti, jak s problémem vůbec naložit. Ani já se nepokládám za odborníka na danou problematiku, přesto bych, pro lepší přehlednost, rád shrnul několik věcí, které může vedení obce udělat, které jsou nasnadě a které také z části vyplynuly z diskuze:

        • Pozemek 888/51 (případně jiné v této části) v majetku obce neprodávat.
        • V případě povolovacích řízení se vyjádřit v rámci EIA (tj. v rámci procesu posouzení vlivu na životní prostředí, které musí u staveb s rizikem negativního vlivu na životní prostředí proběhnout před získáním potřebných povolení) a zde požadovat vybudování nájezdu, jak správně navrhl MUDr. Vlček. Rizikem negativního vlivu na životní prostředí je již samotné zatížení dopravou.
        • Začít konečně stavět chodníky v obci a to v místech největšího ohrožení chodců, tedy podél hlavní komunikace. Dlouhodobě se domnívám, že výstavba chodníků v obci je důležitější než přístavba základní školy.
        • Zadat vypracovaní odborné studie, co se v této oblasti dá dělat. Mám na mysli např. dopravní značení, zpomalovací prahy atd. Pokud dokázali zakázat průjezd těžkých nákladních vozů v Rudné i v Berouně, proč by to nešlo v Loděnici? Argument o neúnosném můstku mezi Loděnicí a nájezdem na dálnici před Rudnou mi přijde až smutně úsměvný. Mimochodem, na můstek přes Kačák před nádražím by kamiony také měly vjíždět jednotlivě a samostatně – únosnost 23 t, jediné vozidlo 36 t.

Přikládám několik fotografií pro dokreslení situace:

ceka_nas_vic_kamionu_4_1 Můstek přes Kačák před nádražím.

ceka_nas_vic_kamionu_4_2Pěšinka ke hřbitovu.

 ceka_nas_vic_kamionu_4_3
„Chodník“ v Pražské ulici.

ceka_nas_vic_kamionu_4_4Brázda za Loděnkou.

ceka_nas_vic_kamionu_4_5
  Pěšinka v Karlštejnské ulici

Závěrem bych chtěl podotknout, že dopravní zatížení obce je téma, jemuž se žádné zastupitelstvo (minulé ani současné) dostatečně nevěnovalo. Vždy jsme si poslechli jen řadu proklamací, případně důvody, proč to nebo ono nejde, nebo proč zrovna musíme stavět něco jiného nebo rovnou „že to prostě nejde“. V širokém okolí jsme zřejmě poslední, kdo kvalitní chodníky podél hlavní cesty nemá.

Mořic Hruban

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..